@misc{10818/42548, year = {2019}, month = {4}, url = {http://hdl.handle.net/10818/42548}, abstract = {This text present the results of a research whose objective was to determine the contribution of a process of teacher training B-learning, in the design of mobile learning strategies. A qualitative design with exploratory scope was used given the few studies that exist in Latin America. The sample consisted of 245 teachers. We identified 15 uses that can be given to mobile devices in the classroom, as well as aspects that strengthened the educational practices of participating teachers.}, abstract = {Se presentan los resultados de una investigación cuyo objetivo fue determinar la contribución de un proceso de formación docente B-learning, en el diseño de estrategias de aprendizaje móvil. Se utilizó un diseño cualitativo con alcance exploratorio dado los pocos estudios que hay respecto en Latinoamérica. La muestra estuvo conformada por 245 docentes. Se identificaron 15 usos que se pueden dar a los dispositivos móviles en el aula, así como, los aspectos que fortalecieron las prácticas educativas de los docentes participantes.}, publisher = {Revista Espacios}, title = {How teachers integrate mobile devices in the classroom}, title = {Como integran los docentes los dispositivos móviles en el aula}, author = {Boude Figueredo, Oscar Rafael}, }