@misc{10818/23397, year = {2009}, month = {12}, url = {http://hdl.handle.net/10818/23397}, abstract = {In this article, we show the qualitative investigation results which were conducted in three Universities of our country -two of them were privates Universities and the other public-, in the careers of Informatics Engineering, Agro-Industrial Production Engineering, Computer Engineering and Mechatronic Engineering. The investigation was accomplished under the following major question ¿which could be according to the students criteria, the appropriate methodologies for subjects related to electronic in programs which are different from Electronic Engineering? In order to complete this investigation, we designed a perception survey and some interviews, which were carried out among the students that took those courses during the period from 2008-1 to 2009-1, taking representative samples in each one of the programs. The investigation showed that to make the teaching learning process easier in those subjects it is helpful to use cooperative learning methodologies.}, abstract = {En este artículo se presentan los resultados de un estudio realizado en tres universidades del país (dos privadas y una pública) en los programas de Ingeniería Informática, Ingeniería de Producción Agroindustrial, Ingeniería de Sistemas e Ingeniería Mecatrónica. El estudio se desarrolló bajo la pregunta directriz ¿cuáles serían las metodologías apropiadas para las asignaturas relacionadas con Electrónica en carreras diferentes a Ingeniería Electrónica, según criterio de los estudiantes?. Para el desarrollo de esta investigación se realizaron: una encuesta de percepción y entrevistas semiestructuradas, las cuales se aplicaron a los estudiantes que cursaron las asignaturas durante los períodos 2008-1 a 2009-1, tomando muestras representativas en cada programa. La investigación evidenció que para facilitar el proceso enseñanza-aprendizaje en tales asignaturas, resulta favorable el uso de metodologías más activas.}, publisher = {Revista de educación en ingeniería}, keywords = {Metodología -- Enseñanza -- Aprendizaje}, keywords = {Prácticas pedagógicas}, keywords = {Línea de apoyo profesional}, title = {In-vitro degradation of thermplastic polyurethane and starch modified}, title = {Estudio de percepción sobre metodologías de enseñanza de temas de electrónica en programas diferentes a ingeniería electrónica}, doi = {10.26507/rei.v4n8.95}, author = {Garzón Castro, Claudia Lorena and Beltrán Sierra, Luis Miguel and Martínez Sánchez, Paloma María Teresa}, }