@misc{10818/21837, year = {2014}, url = {http://hdl.handle.net/10818/21837}, abstract = {The purpose of this study was to explore on the role of context in vocabulary assessment. In addition, it was intended to determine how learners from almost different proficiency groups at the Intermediate level performed on two context-dependent and context-independent tests. The result of the research serves more about the best format for vocabulary assessment. In doing so, the performance of identical items on both the matching test (context-independent test) and the C-test (context-dependent test) was compared on English L2 university students (n=40). The result showed that all students performed slightly better on the matching test than the C-test. Therefore, Context did not play a major role in their performance in the C-test. Secondly, high intermediate learners performed much better on both test than the low Intermediate level. Hence, it can be concluded that higher ability learners use more context in response to items in the text than the lower one.}, abstract = {Este estudio explora el papel del contexto en la evaluación de vocabulario. Además, examina cómo los alumnos de los grupos de niveles de competencia ligeramente diferentes se desempeñaron en 2 exámenes, dependiente e independiente del contexto. Se compararon los desempeños de 40 estudiantes universitarios cono inglés L2 en artículos idénticos en dos exámenes, el examen de correspondencia (un examen independiente del contexto) y el examen de C (un examen dependiente del contexto). El resultado mostró que todos los participantes se desempeñaron un poco mejor en el examen de correspondencia que en el examen de C. Esto sugiere que el contexto no jugó un papel importante en sus desempeños del examen de C. Por otra parte, los alumnos de alto intermedio realizan mucho mejor en las 2 pruebas que los participantes del nivel intermedio. Por tanto, se concluyó que los estudiantes de competencia superiores utilizan más contexto en respuesta a los elementos en el examen que hacer los alumnos de competencia más bajas. Estos resultados ayudan a identificar el mejor formato para la evaluación de vocabulario.}, title = {The effects of context-dependent and context-independent test design on Iranian EFL learners' performance on vocabulary tests}, title = {Los efectos del diseño de exámenes dependientes e independientes del contexto sobre el desempeño de estudiantes ILE iraníes en los exámenes del vocabulario}, doi = {10.5294/laclil.2014.7.1.5}, author = {Abdi Tabari, Mahmoud}, }