@article{10818/14357, year = {2003}, url = {http://hdl.handle.net/10818/14357}, abstract = {The frantic growth of the so-called “reality show” and its multiple facets has made it become the most polemical and criticized genre of modern television. The genesis of this format rests on the creation of thematic contests where the winning participants are then exposed to the audience just in the act of revealing all sorts of personal and private affairs in front of the cameras. Besides questioning the value of showing the real thing, the controversy goes beyond in wondering how actually truthful and natural this reality is, as conveyed through the television language, and even further conditioned by the protagonists themselves.}, abstract = {El frenético crecimiento del reality y sus múltiples facetas lo han convertido en el género más polémico y criticado de la televisión contemporánea. La génesis de este formato se encuentra en la creación de concursos donde sus participantes develan toda suerte de intimidades frente a las cámaras. Y más allá de mostrar lo real, la polémica se sitúa en qué tan verdadera y natural es esa realidad mediatizada por el lenguaje de la televisión y condicionada incluso por sus propios protagonistas.}, publisher = {Universidad de la Sabana}, keywords = {Reality}, keywords = {Infoshow}, keywords = {Televisión}, keywords = {Audiencia}, keywords = {Protagonistas}, keywords = {Temáticas}, title = {Realities: de la tele-verdad a la tele-realidad}, author = {Arango Forero, Germán Antonio}, }