@misc{10818/13699, year = {2011}, month = {10}, url = {http://hdl.handle.net/10818/13699}, abstract = {The incorporation of content, whether it is L1-curriculum based or from general knowledge of the world, is not innovative in English Language Teaching. However, CLIL as an umbrella approach has spread the interest in learning English through non-language subject matter to non-European contexts. In this review article, I analyse the development of the Argentinean interest in CLIL from two conference proceedings from the years 2008 and 2009, and a more institutional curriculum-based implementation conceived in 2010-2011. While CLIL in Argentina started as a bottom-up approach because teachers and learners wanted to integrate content and language, now CLIL may spread because official curricula determine so.}, abstract = {La incorporación de contenidos, ya sea basado en el currículo en L1 o en un conocimiento general del mundo, no es innovador en la Enseñanza del Idioma Inglés. Sin embargo, AICLE como un enfoque general ha extendido el interés en aprender inglés a través contenidos curriculares no lingüísticos en contextos no europeos. En este artículo de reseña, analizo el desarrollo del interés argentino en AICLE a partir de dos actas de congresos de los años 2008 y 2009, y dos implementaciones provinciales basadas en sus diseños curriculares concebidos en 2010-2011. Mientras que AICLE en Argentina comenzó como un enfoque ascendente porque los docentes y alumnos querían integrar el contenido y el lenguaje, ahora AICLE puede extenderse debido a que los diseños curriculares oficiales así lo determinan.}, title = {Content and Language Integrated Learning in Argentina 2008 - 2011}, title = {Aprendizaje integrado de contenidos y lenguas en la Argentina 2008 – 2011}, doi = {10.5294/laclil.2011.4.2.4}, author = {Banegas, Darío Luis}, }