@misc{10818/13696, year = {2011}, month = {10}, url = {http://hdl.handle.net/10818/13696}, abstract = {As David Graddol’s “World English Project” gains momentum (Graddol, 2006), CLIL is increasingly being taken up by Ministries of Education as an innovative approach to teaching modern languages, as a motivating method for teaching subject areas, or simply as a contribution to internationalisation and the ideal of multilingualism. With this exponential growth, the lack of competent, trained CLIL teachers has become more evident. Content teachers are not infrequently monolingual and may not recognize the benefits of becoming bilingual, while language teachers may not feel proficient in the subject-area knowledge required for content teaching. Education ministries insist on CLIL implementation, but do not oversee a workforce sufficiently competent in all three necessary areas: target language ability, subject knowledge, and CLIL methodology. This paper explores the need to design quality training modules at ITT (Initial Teacher Training) colleges, for PGCSE (Postgraduate Certificate in Education) courses at universities, and INSET (In-Service Education and Training) courses so that teachers to feel confident in embarking on CLIL courses at primary, secondary, and tertiary levels.}, abstract = {A medida que el “Proyecto de Inglés como lengua Universal” de David Graddol gana ímpetu (Graddol, 2006), los Ministerios de Educación adoptan cada vez más el AICLE como un enfoque innovador para la enseñanza de lenguas modernas, como método de motivación para la enseñanza de las materias, o simplemente como una contribución a la internacionalización y al ideal del multilingüismo. Con este crecimiento exponencial, la falta de docentes competentes, formados en AICLE se ha vuelto más evidente. Los docentes de contenido, son generalmente monolingües y no pueden reconocer los beneficios de ser bilingües, mientras que los docentes de idiomas no se sienten competentes en el conocimiento del área requerido para la enseñanza de contenidos. Los Ministerios de Educación insisten en la aplicación de AICLE, pero no cuentan la fuerza de trabajo suficientemente competente en las tres áreas necesarias: El conocimiento de la segunda lengua, el conocimiento de la materia, y la metodología de AICLE. Este trabajo explora la necesidad de diseñar módulos de capacitación de calidad en las universidades de ITT (Initial Teacher Training), para los cursos de PGCSE (Postgraduate Certificate in Education) en las universidades, y en cursos de INSET (In-Service Education and Training) para que los maestros se sientan seguros al embarcarse en cursos de AICLE en los niveles primario, secundario, y terciario.}, title = {First Steps in CLIL: Training the Teachers}, title = {Los primeros paso para el AICLE: Formación de los docentes}, doi = {10.5294/laclil.2011.4.2.1}, author = {Hillyard, Susan}, }